خاطره اولین دیدار با حاجی دوست داشتنی

سال ۸۱ بود ..چند سال از آشنایی من با روزنامه استقلال جوان می گذشت تا اینکه فرصتی پیدا شد تا برای دیدن فضای دفتر روزنامه محبوبم به تهران سفر کنم یک سفر یک روزه و چند ساعته، برای اولین بار بود که به دفتر روزنامه آمده بودم ،

یک دفتر ساده و کوچک با چند نفر اعضای تحریریه. در حین صحبت با یکی از اعضا بحث دیدن فتح الله زاده هم شد..آن زمان تازه حاجی چند ماهی بود که از مدیریت استقلال کنار رفته بود و جای خود را به دکتر قریب داده بود.. دفتر حاجی درست یک طبقه پایین تر از دفتر روزنامه بود در یک ساختمان ۳ طبقه در خیابان لارستان جای ثابت و همیشگی روزنامه و دفتر حاجی..به دفتر حاجی رفتم ، روبروی درب ورودی به خانم منشی گفتم که اجازه هست که حاجی را ببینم از قم آمده ام گفت لحظه ای صبر کنید..چند دقیقه بعد جعفر نوجوان (معاون سردبیر حال حاضر روزنامه استقلال جوان) از درب اتاق حاجی بیرون آمدند و مرا به داخل اتاق دعوت کردند.. وارد اتاق که شدم حاجی با ایستاده و با آغوشی باز و لبخندی بر لب به استقبال هوادار آمد..شرمنده شده بودم و از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجیدم ، با خود جعبه هایی حاوی سوهان قم سوغات آورده بودم که به جعفر نوجوان دادم که به حاجی بدهند که ایشان گفتند حاجی امروز روزه هستند چشم بعد از افطار خدمتشان می دهیم.
در اولین دیدارم نمی دانستم به حاجی چه بگویم و اصلا هیچ چیزی به ذهنم نمی آمد که بگویم جز اینکه گفتم حاجی باعث افتخارم است که شما را از نزدیک می بینم از شهر قم آمده ام و از دیدار با شما بسیار بسیار خوشحالم و با همان دوربین نگاتیو دار که با خودم آورده بودم توسط جعفر نوجوان چند عکس یادگاری کنار حاجی گرفتم ، و از حاجی خواستم که در سررسیدی که با خود آورده بودم هم برایم یادگاری بنویسد که با کمال میل اینکار را انجام داد.
پس از چند دقیقه دیگر مزاحم شان نشدم و از ایشان بخاطر این ملاقات بسیار تشکر کردم و از اتاق شان بیرون آمدم و از آقای نوجوان هم بخاطر این همراهی تشکر کردم.
اولین دیدارم با حاجی یکی از به یادماندنی ترین دیدارهایم با ایشان بود..پس از این دیدار دو بار دیگر هم در سالهای بعد توانستم با ایشان از نزدیک دیدار کنم و خاطره های خوش ملاقات با ایشان برای چندین و چندبار تکرار شوند.

خاطره از : محمود فخرالحاج از قم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.